31 Ekim 2008 Cuma

SONUÇ HÜSRAN



Bu gün hava çok güzeldi arılarda vızır vızır çalışıyordu.Bu koliniye polen gelişi güzel.


Ne yaptımsa bu kovandaki arıları kurtaramadım.İlk başta varro yimişti arıları şimdi ise ana arı kayıp 10 gün önce bakmıştım ana arı duruyodu ve günlük yumurta lavra vardı.Bu koliniye serbet verdim almadı kek verdim çok az tüketti.Bir aydır nerdeyse 100 gr keki tüketemedi.İki kez kapalı yavru vermiştim diğer kolinlerden yinede ifla olmadı.

İşin ilginç yanı ise iki kez serbetleme yaptım ilkinde içten şerbetlikle verdim bir sürü arı öldü içinde çıta olmasına karşın.İkincisinde üsten serbetlik kullandım dün baktım en az 50 arı düşüp boğulmuştu.Diğer kovanlarda böyle bir sorun yaşamadım.Şimdi anlıyorum kolonisi sönen arıcıları vallahi adamın morali çok bozuluyor.Bunun her şeyi zamanında iyi yapmak gerek.




4 yorum:

Kenbiloğlu dedi ki...

Emrah Merhaba,

takma kafayı bizde de oluyor aynı şeyler,en güzeli sonbahara zayıf kovan bırakmamak daha önce bir şekilde kuvvetlendrimek,
hayırlısı olsun

selamlar
İsmail

muhteşem turunç dedi ki...

Emrahcım bu durumlar ecel geldi cihane baş ağrısı bahane durumları bendede oldu hoş Ali Türk e anlatamadım bu durumu ama kafana takma...

Unknown dedi ki...

Merhaba sayın abiler

Olacağa çare bulunmaz mış.Alışmak gerek artık böyle durumlara.İnsanın yinede morali biraz bozuluyor.

Arıcı 07 dedi ki...

Kovanı geliştiren düzenleyen ana.Anası hoş değilse gerisi bahane.Yorma kafanı.Sağlık olsun.12 günde ormanda 6 kovan yağmalanmış.Kimin arılarımı.Yakınımda (5km) arı yok.Birbirlerini yemişler,birşey bulamayınca.Bende evin ytanına getirip şurupluklara 1lt.şurup + içinede kek ...İster verdiğimi,isterse birbirlerini yesinler dedim.