25 Haziran 2009 Perşembe

Bu Günkü Arılık Ziyaretimiz









Arıları çekmeye çalıştım ama cep telefonu ile bu kadar oluyor ay sonu dijital makinam tamirden geliyor.

Bu çiçeğin adı karabaş otuymuş yol boyunca bol miktarda var kimi yeni açıyor.Arılar tarafından bolca ziyaret ediliyor.Anzer gibi köy bence her yer çeşit çeşit çiçek kaynıyor.



Mustafa abini arılarının yol dan görünümü.




Saat 13 gibi arılıktaydık hava çok sıcaktı bizde eskiden okul olan şimdi ise Mustafa abinin arı malzemelerini koyduğu aynı zamanda muhtarlık olan binada biraz istirete çekildik.Karpuz ,beyaz peynir,ekmek çok güzel gidiyor.Mustafa abi,babam,amcam,eniştemizden bir hatıra.



Benim arılarım arkadan görünümü.



Kovanın birindeki ballı polenli bir çerçeve.




Bu arı birleştirdiğimiz oğullar üsteki yazı ve rakamlar Musatafa abinin notları A, altan üst kata aldığı k harfi ise kabarmış çerçeve demek.



Bu kovanı üst katındaki çerçeveler çok fazlaydı arı dağınık olduğu için şişirememiş çoğunu aldık çerçevelerin.Bu gün arılarımı kendim baktım biraz yardım aldım ballıkları indirirken ana arıyı ayırırken.Ellerim çok sokuldu bacaklarımda.


Ballı ve yavrulu çerçeve bu kovandaki kuluçkada bulunan kapalı yavrulu ve ballı çerçeveleri üst kata aldım.Alt kat ve üstde 12 çerçeve var toplam.Çıkan yavruların yerine bal koyarlarsa biraz bal alırız umarım.




Benim halkalar doluyor yavaş yavaş bal akımı çok iyidi akşam üstüne doğru.Bu 28 nolu ana bulunan kovanım şuanda 20 çıtaya yakın.Çıkan yavruların yerine tekrara yumurta atmış ana arı bende ana arıyı bir çerçeve arısı ile başka bir kovana ayrıdık.Şuanda bal akımı çok güzel bizim köyde kestaneler açtı tamamen arılarımın bulunduğu yerde ise daha yeni açmak üzere.Ilhamurlarda açmamış böğürtlende yeni açıyor çiçek bakımındanda çok iyi bal olursa benim için ilk olacak bu bal sezonu.

2 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrah inşallah bu sene kendi arılarıyın balını yiyeceksin, bir iki senede o kadar şey öğrendinki. Birde arıcı arkadaşlarınla hareket etmen seni dahada geliştirecek. seneye ddaha süper olacaksın.Paylaşımların güzel, fakat kafkastan başka arı yavru çıkan yere bal basmaz başka ırklar kullanacaksanda ızgaraya geçilmeli. balın konacagı yeri ızgarayla başka ırklarda sen belirleyeceksin kolay gelsin.

Unknown dedi ki...

Ali abi inşallah kendi balımızıda yemek kısmet olur.Bende başka ırklar arıdan nasıl bal alınır onu düşünüyorum çözüm ızgara gibi geliyor banada bu hafta gittiğimde bunu deneyeceğim.Arıcılıkığın yanı sıra yeni arkadaşlar tanımakta çok güzel bu yönünüde çok sevdim bu işin.Öğrenecek daha çok şey var bence yaşadığımız sürece öğrenmeye devam.