8 Haziran 2009 Pazartesi

Geçtiğim haftadan kalanlar


Son ütücü Gökhay çekme bire diyo arkadaş .


Kovanlık tahtalar hazırlanıyorlar.

Sağolsun marangoz arkadaşlar bana çok yardımcı oluyorlar onlar hazırlıyor tahtaları bende çakıyorum her şey elinin altında olunca çok kolay.





Yeni yaptığım kovanımın son hali şu ama kadar dört arım var işler baya çok oluyo bana göre bundan sonra her şeyi kıştan hazırlamak gerekli.




Geçen hafta bir oğul daha aldım diğer oğullardan bir gün sonra ne bereketliymiş kütük kovan.Bu sefer armut ağacına gitti.Şuana kadar beş oğulum oldu birini arkadaşa verdim geri dört oğul birde kütük kaldı.





Yolda gördüğümüz bir kara yılan güneşleniyordu herlade bizi gördümü çekildi öldürmedik geçtik bizde.Arıları bakmak için yollara düştük yine hem arılık ziyareti em gezi ve piknik.




İlk önce arıların işini bitirdik havalar kötü gitmesydi daha da iyi bal gelirdi diyor Mustafa abi çok azda olsa bal gelmiş.



Yavrulu çıta görmeyide özlemişim gerçekten arıcılıkta ayrı bir hastalık.Nacati yeni arıcı günlük yumurtayı bilmiyordu göremiyorum ben diyordu bu gün gördü.Ne tuhaf geçen sene bende öyleydim zamanla öğreniyor insan yeteki istesin.
Benim arılar ilk önce baktık kimi çerçeve istiyorudu verdik birine kat attık.28 gayet iyi gidiyor 17 çıtaya yaklaşmış ana arı altta göremedik günlük yumurta da yoktu.Baktık üst katta yumurta atıyor.





Çalı çileği yeni açmaya başlamış arılar ziyarette.



Yaban taflanların çoğu geçmiş kimi yeni açmış yer yer fark ediyor mis gibi kokusu.







Yayla havası birden sis bastırıyor sonra güneş bir yerlerden yüzünü gösteriyor takrar çise başlıyor.Şansımız yokmuş bu gun havadan ve yoldan yana.



Yer yer vadilerde kıştan kalan karlar var hala erimemişler.






Beyaz avu lar çok ayrı süslemişler çimenleri.



Kazıkbeli yaylasına göç eden yaylacılar daha bir sürü yaya yolları var.






Oba daki everin bahçeleri çok güzel çiçeklerle örtülmüş her renk var nerdeyse.İnsan bakmaya doyamıyor Trabzon tarafından gelen bir gurup dağcı çiçekler arasında fotoğaraf çakiliyordu.



Su molası verdik her yerden su fışkırıyor nerdeyse babam için bir ilaç bu sular öyle diyor artık.Gökay saat bakmıyor arı aşıladı alerjisi varki baya şişti eli zorla sokturdu arıya kendini .




Gökhan ve babam salata yapımında saat 15 suları bayada acıkmışsız.Şurası soğuk burası rüzgarlı derken orman içine kadar indik.










Ateş yakmasında üstüne yoktur Necati arkaşaşımızın hiç erinmesi yok.Allah her arıcıa böyle bir arkadaş nasip etsin.





Ateşe yakın olmak iyi yoksa donarız soğuk hava baya.


Tavuklar ve biberler kızarıyor mis gibi mideye inicek.

Küçük Umut çok meraklı her şeyi sorguluyor.



Dönüş yolunda çilekli burunda çay molası verdik.Hava burada daha ılıman yanımızda sis olmasına ragmen bal arıları vardı.Benim arılar tam karşımızda kalıyor vadi içinde demekki arılar çalışmasını engellemiyor fazla havalar.Her yer ayağınnın altında insanın birde güneş olsa ne güzel olurdu.






Allah tan birinin üstüne düşmedi yoksa insanları maf ederidi.Yukarda verdiğimiz çay molası berki bir vesile oldu bizim içinde.



Dönüş yolunda kayaların düşmesi sonucu yol kapalıydı.Günün en berbat olayımı desem her şerde bir hayır varmı desem bilmiyorum.Canım Türkiyem olayı neden diyor sanız.Ürken yerden 10 dak.30 aşağıda bir sürü yol yapım makinası var.Jandarmayı ve çeşitli kurumları aramamıza rağmen hiç bir yerden olmumlu sonuç alamadık.Daha öncede buna benzer olaylar görmüştüm ve başıma gelmişti.Bu gibi durumlarda yanınızda bir tv veya gazeteci olursa anlık haber olursanız ancak size hizmet gelir yoksa başınızın çaresine bakın denir.Bu olay baya bizi yordu tekrar geri döndük üç araba 20 dak. yolu gece 12 de tamamladık.
Anlıcanız Türkiyede Ankarada dayın varsa ancak yardım görürsün gerisi palavra.Birde ilgimi çeken iller arasındaki ayrımcılık sanki Giresun milleti Türk vatandaşı değil diğer il sınırlarına girdimi yolların bir asfalt olmadığı kalmış bizim yollarımız ise patates tarlası gibi her kes bu farkı anlaya bilir.Bazan diyorum hak bizim millete istemesini bilmiyoruz demkki.Tüm dileğim kimsenin başına bu durumlar gelmemesi.Bu haftayıda yoğun bir tempo ile kapadık.

2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Karadeniz bayağı maceralı bir yolculuk yapmışsınız,neyseki verilmiş sadakanız varmış kazadan kılpayı kurtulmuşsunuz,diğer taraftan arılarınızın güzel bal yapması bu olumsuzlukları bir nebze olsun unutturur.Kolay gelsin,iyi çalışmalar.

muratakın dedi ki...

Bu olaylar işin heyecanlı ve çekici yanı, bu heyecanı yaşamak için tekrar tekrar gidersiniz o yerlere.