8 Kasım 2009 Pazar

08-11-2009 HAFTA SONU YAŞADIKLARIMIZ







Kayasis tepelerinde kar gözüküyor.




Gürgen ağaçları yapraklarını dökmüşler dağlara güz gelmiş artık.
Mustafa abi ormanlardaki ağaç motor sesini dinliyor kendisi aynı zamanda geçici ormancı olarak görev yapıyor.




Dağda hamsi ızgara çok nefis oluyor Cumartesi günü bir dağ havası aldık.





Köy bakkalında ne ararsan var.Baş ağrısı için ilaç dahil.















Bölme tahtasını kaldırdım altı varrova ölüsü doluydu.Fazla çıtaları alıp beş çıtaya düşürdüm.Arılarda yavru yok denecek kadar azalmış.



Yedi çıtalı bir kovandan bir çıta bal durumu çok iyi koyu şerbet verdiğim zaman dışardan bal gelmesinin sayesinde bu kadar iyi bal kemerleri oluşturdular. Günlük alıp başka bir kovana verdim.


En güçlü arılarımdan ikisi bu arı 10 çıtayı basıyor kat bile atardım bunlara eğer içlerinden kapalı yavrulu çıta alıp diğer arılarıma takviye yapmasaydım.Ustanın dediğine göre bu karniyol f2 meşhur kütüğümüzün ilk oğulu üsteki de bu f2 den böldüğüm arı.










Anası yaşlı olursa böyle olur bu zamanda ya ana arı değişmeye kalkar yada değişir.Ana arıyı göremedim günlükde yoktu.Bir çıta günlük yumurta verdik mecburen.Bakalım sonuç ne olacak.









Garip kaldı yavrucak,yumurta alıp makinada çıkartığım üç sülünden üçüde firar etmişti,kümesi bomboş gördüğüm zaman çok üzülmüştüm. Ellerimde büyümüştü ne kadar yabani bir hayvan olsalarda insana alıştımı ellerinizden yem yiyorlar.Şimdi köy içlerinde bir çift geziyorlar kimileri yakalamaya çalışıyor ama çok zor.












Bir damat bulduk nihayet Samsun,Gelemen Sülün yetiştirme çifliğinden aldık bir tane artık bunları üretiriz hayırlısıyla.Şehir den gelmesine rağmen çok yabani kerata.Her şeye rağmen çok güzel hayvanlar.

2 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Emrah ,arıların iyi gözüküyor.İnşallah bahara saglıklı çıkar.Saglıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim Vecdi abi.