21 Aralık 2009 Pazartesi

Yeni Ana arımızı kovana verdik

Zamanın da gereken mudahaleyi arıcı yapmasa sonra kovanda ana arı arar durursun benim gibi.Bu kovanımızın ana arısı kaç yaşında hiç bir bilgim yoktu başka bir arıcıdan almıştık arıları.Yumurtlamasıda güzel olunca değişmeye kıyamadım.Ana arı değişmişti, sonra baktığımız kontrollerde çifleştiğine karar verdik.Bir daha baktık ana kovanda yok,dedik berki gözden kaçmıştır.Defalarca baktım ama yok.Birleştirelim felan derken Hasan hocamız imdata yetişti yeni yumurtlayan analardan bir tanesi akşam elime ulaştı bu gun yağmur yağmadan kek kısmının kapağını açıp çıtaların arasına bırakı verdik hayırlı olur umarım.

İki vasıtayla geldi ana arı gece eski elemanlara diyorum biri dolmuş münübüsde diğeri ticari takside çalışıyor benim bir emanet var kaybetmeden dikkatlice bana getirin tamam abi diyorlar.Şimdi emanet diyince onların aklı başka şeye gidiyor nerden bilsinler ana arı oldugunu.Akşam diyorlar abiya emanet diyince bizde sandık .... sonra arıyı görünce şaşırdık.Hasan hocamıza teşekkür ediyorum imdadimiza yetişti.

5 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Emrah Bey.

Sende bizim gibi arkaya iş bırakanlardansın.Bu zamanda ana gibi bir problemimizin olmaması gerekiyor.Ben de dahil eksik yönümüz bu.

Umarım sorunsuz kabul ettirirsin.

SLM ve Muhabbetle...

Ballı Baba dedi ki...

Emrah kardeşim, bu mevsimde yedek ana bulmakta süper. Hayırlı olsun, ana kafesinin kapak kısmı kovan içine bakacak şekilde konursa beslenmesi daha kolay olacağı gibi kovan içi ısıyıda iyi alır.
Seneye garantiledin kovanı...

Unknown dedi ki...

Selamlar hatasız kul olmaz demişler bizde böyle öğreniceğiz her sene ayrı bir tecrübe kazanıyoruz.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrah görüntü işçilerin anaarıyı çok rahat kabul edecegi şeklinde. Kafesi sarıp kanat çırpmaları iyiye işaret, yeni emanet hayırlı olsun, sağlıcakla kal.

Unknown dedi ki...

Doğru diyorsun Ali abi ilk kovana koydugumda bende o kanıya varmıştım.Düşündüğüm gibide oldu bu gun saldım ana arı rahat geziyordu.