15 Mart 2011 Salı

15 Mart 2011 ÖZLEMİŞİZ


                                      
Bu gün genel bir kontrol yaptık çok şükür.Arıların genel durumu çok iyi.Bir tane ana kesmişti onu da analandırdık.Şu anda birer posta yavru çıkmış durumda.

 Anlamadığım diğer bir durumsa iki adet arının sadece erkek arı yumurtası attığını gördüm.Baktığımda ana arı geziniyordu bunun sebebini anlayamadım.Polen sutokları çok iyi.Diğer bir olumsuzluk ise çevremdeki arıcılar kovanlarında birer avuç arı kaldıgını söylemekteler.Ne yazıkki bunun aynısını bir adet kovanımda bende yaşadım.Kışa 6 çıta giren arıda şuanda iki çıta mevcut ancak var.                              

                                                    

5 yorum:

adem yamak dedi ki...

tel altlığı denedinmi. deneyip bizide bilgilendirirmisin.çalışmalarında başarılar dilerim adem yamak.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrah sırf erkek atan anaarıların spermi bitik, bahar bir türlü gelmedi, keşke bir kaç benimde böyle anaarım olsaydı::))

Anaarılar ters tarafta. şansın böylesi::((
Sağlıcakla kal.

Unknown dedi ki...

Adem abi abi henüz deneme imkanım olmadı havalar bir düzelsin inşallah deneriz.

Kısmet diyelim ali abi şimdi bu kovanlar8 çıtaya ulaşmıştı eğer ana erkek atmasaydı.Daha önce farkına varsaydık gönderirdim sana.Bunlaara gunluk verdim daha haber alamadık bakalım ne yaptılar havalar soğudu.

MehmetToPRaK dedi ki...

Kafamdaki soruyu sormasam olmayacak gerçi yoruma açık bir konu... Ana arı işaretlimi ? ki işaretli ise kovan içerisindeki o zaman diyeceğimki ana spermsiz kalmış... Kafama takılan şu aslında anasız kalmış olsa ve kendisine yeni bir ana çıkarmış olsa vede eşleşecek erkek arı olmadığı için spermsiz yavru atışı yapmış olabilirmiki acaba diyorum.. Yani sperm biten eski ana değil !! eşleşememiş yeni ana !!!... İşlerinizde kolaylıklar

Unknown dedi ki...

Evet ana arı işaretli ve sperm tükenmiş.