16 Eylül 2008 Salı

16-08-2008



Pazar gunu ögleden sonra ne guzel yagmur yagdı birden bire bastırdı. Kurutma için dışarıda fındığı olanların fındığı biraz ıslandı.





Pazar günü ara, ara sağanak yagmur yagdı gecede devam etti.Pazartesi arıların yanına inemedim çamur nedeniyle Salı sabah ise erken kalktım evdeki işlerimi bitirip arıların yanında aldım solugu her şey çok güzeldi ortadaki kovan dışında, oda düzelicek zamanla.Bende kısa bir film çektim.En sağdaki kovanı kontrol ettiğimde üç çerçeveye yakın kapalı yavru ve polenli, ballı, yumurtalı ,lavralı çerçeveler görünce çok hoşuma gitti.Baharda bile bu kadar polen görmemiştim.

5 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Emrah, çektiğin filimden çok horozun sesi güzeldi. Allah nazardan saklasın galiba denizli.
Arılarını beslemeye devam edersen daha güzel olacak emin ol, kolay gelsin...

Unknown dedi ki...

Evet abi horoz denizli,hakikisi değil inşallah hakikisine sahib oluruz bir gun sesini yayınlarız buradan.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrah kovanın girişini darlttığın çıtanın altına iki tane üçlük çivi koyuver.Girişler çok ufak gördüm.Çıtanın altına çiviyi koydunmu çıta yükselir alttan boydan boya hava girişi olur,arılarda o kadarcık aralıktan giremezler.


Bir başka kovan girişi daraltmada ,bulaşık teli vardır yün gibi.Bulaşık yelini fazla sıkıştırmadan girişi daraltırsan telin aralıklarından gene hava girişleri devam eder,fakat arılar giremezler.

Bu kış senin için çok önemli,arıları bahara çıkardınmı artık gerisi kolay.Kal sağlıcakla.

Unknown dedi ki...

Ali abi kovanların girişlerini dediğin gibi yapıcam,yagmurun durmasını bekliyorum içlerinide temizlemek için,kovanın ikisinden ümitliyim bahara çıkar ama birinde bir avuç yavru ancak var nufusuda gitgide düştü beni biraz korkutan o kovan.

Unknown dedi ki...

Ramazan Bayramınız mübarek olsun.
Mehmet Yüksel