13 Eylül 2008 Cumartesi

VARRAO İLAÇLAMASI






Bayvarol ilacını kovana koyduktan bir gun sonraki atılan varraolar. Bir hafta sonra bayvarolu aldım yerlerde çok sayıda kanatsız arı vardı.Perizin yaptım inşallah dogru yapmışımdır doz ayarlamasını.


10ml bir şırıngaya 1ml ilaç çektim üstüne 5ml su çekip karıştırdım 3 kovana 2ml böldüm.








Sabah erkenden kalktım kovanlara daha güneş yeni vuruyordu.Baya varrao birikmişti girişlerde.



Kovan önlerinde bir kaç ölen arı.




Üstteki resimler perizin ilacı yaptıktan sonraki sabah çektim.Yani bu sabah.Dikkatimi çeken başka birşeyde arılar bu sabah dun sabahki gibi fazla çalışmıyorlardı acaba ilaçtanmı.




1 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Emrah kardeşim; Bayvarol ilacı kovana kondukdan sonra 4-6 hafta bekletilir ve öyle alınır. Perizin ise 1 cc (gram) ilaç 50cc su ile sulandırılır, eğer arı 10 çerçeve ise tamamı verilir yani arılı çerçeve başına 2 cc ilaçlı su hesap edilerek verilir.