16 Aralık 2008 Salı

16-12-2008


Bu gun hava güneş,rüzgar olan yerlerde ise insan üşüyor.Bizim bir numarada ses yok üsten açtım biraz baktım sanki arı yok dedim nereye gittiler.Tam sıkıştırma işlemini yapamadım gibi geldi bana çünkü arılar alt kısımlara salkım oluşturmuş.Bir kaç arı üste kısımda ölmüş ve öyle kalmışlar.Geçen bir petek daha almıştım arılar balını yesinler diye bölme tahtasından öbür yana koydum bölme tahtasının altına bir çıta koymuştum arılar öbür kısma geçsin diye malasef bal duruyor nerdeyse üç ,beş arıda orada ölmüştü.Bu arının durumu iyi değil gibi geldi bana inşallah diyorum bir şey olmaz olursa üzülürüm okadar da uğraşmıştım.
Direk güneş ışığı vuran kovanın durumu ise iyi gözüküyor şimdilik.Arılar su ihtiyacı için çıkıyo olsa gerek dün baktıüımda tek ,tük polende geliyordu.Hayırlısı bahara göreceğiz bakalım yaşarlarsa.

5 yorum:

Hayyam dedi ki...

Emrah bey,
arıların altta salkım yapmasıyla ilgili murat hocam geçenlerde bir bloka yorum yapmıştı sanırım takip etmediniz.Kovanınızda havalandırma problemi olabilir;kovanın üstten havalanıp havalanmadığını kontrol edermisiniz.Kovanı daraltmışsınız ne güzel arılara ısıtabileceği kadar yer yapmışsınız.Bal stoku yeterli değilde bal vermeniz gerekiyorsa bu ballı çıtayı neden bölme tahtasının ardına koyup altına çıtayla geçiş yapıyorsunuz ki;bölme tahtasının içine koysanız hangi kuralı ihlal edersiniz?Arınız evin salonunda salon sıcacık harekete müsait siz yemek masasını soğuk odaya kuruyorsunuz sebep ne?

Unknown dedi ki...

Hayyam bey,çıtayı arıyı sıkıştırmak için almak istedim biraz bal vardı onu diğer peteklere taşısın diye bu işlemi yaptım.havaların sogumasından dolayı çekemediler balı galiba yorumunuz için teşşekürler.

Hayyam dedi ki...

dostum,
biri bir yerde bişi görüyor bir yerde bişi duyuyor onu kafasında şekillendirip anayasa kanunu gibi insanlara dikte ediyor.Biz acemilerde bundan yanlış etkileniyoruz.Ballı çıtayı bölme tahtasının ardına koymanın amacı ananın o çıtaya yumurta atmasını engellemek içindir.Bunun yapılacağı zaman ananın yumurtaya başladığı erken ilkbaharda dır.Kış beslemesinde arı ailesinin yeterli besini yoksa ballı çıta bölme içine konulmalı arının buradan kolayca beslenmesi sağlanmalıdır.Ne gerek var arıyı soğuk alana çekip öldürmeye?

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Emrah Karadeniz,hata yapmayıncada bazı şeyleri öğrenmek mümkün değil ama bu hatalarıda en aza indirmek bizim elimizde,Şaban bey çok güzel konulara değinmiş sorunun çözümü sanırım orada yatıyor.Kolay gelsin iyi çalışmalar.

Unknown dedi ki...

İlhami abi neyapalım hata yapa yaap öğreniyoruz önemli olan en az hata ile devam etmek.Ben bu uygulamayı yapalı 1 ay yakın unutmuştum çıtayı orda yeni aklıma geldi ve aldım şimdi.