4 Şubat 2009 Çarşamba

POLEN GELİŞİ VE ELYAPIMI MAKİNA





Evet 2009 model el yapımı kuluçka makinası şimdilik denemek için 12 yumurta ekledim.İnşallah sonu hayırlı olur.Üç günde bir yumurtaları ilave edicem.Başlayınca oluyormuş çok da kolaymış birde çıkımı iyi oldumu gel keyfim gel.Biraz eksiklikleri var onlarda zamanla olur.Dijital termostad,iki ampul,nem için su dolu bir kap,birde nem ve ısı ölçer.Termostad 37 kapıyor lambaları 36 da açıyor tek korkum elektirik kesintisi onuda araba aküsü ile idare edicem.Şimdilik bu kadar sonucu 21 gun sonra görüceğiz.Marangoz arkadaşım yarım saat de kabini yaptı ben rafları 1 haftada zor yaptım söke taka şimdilik idare eder heralde.







































Bu gün güzel polen geliyordu bir kaç resim çektim ama istediğim gibi olmadı elde olan bunlar.Arıların yanın da güzel zaman geçirdim bu gun polen gelişini izlemek güzel oluyor.


6 yorum:

erbabarici dedi ki...

selam dostum!
Kuluçkalığın hayırlı olsun çıkardığın civcivleri görürüz emeğin zayi olmasın.

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

yeni sezon
hayırlı olsun

d.m.t dedi ki...

Kuluçka makinaların da en önemli nokta bence nem faktörü!
21 gün sonunda civcivler yumurtanın içinde bağırıyor veya küçük bir delik açtığı halde yumurtadan çıkamıyorsa ve zarlar üzerine yapışmış halde duruyorsa tam bir felaket!
Zarlardan kurtarmaya çalıştığınızda da vücudu şıkır şıkır kanıyor. Resmen hayvanlara işkence!!!

Bu gösteriyor ki ısı uygun gitmiş embriyo gelişmiş ancak nem yeterli gelmemiş.
Ben kuluçka makinası kullanmadım bir tanıdığın gerçek bir kuluçka makinası vardı; ona bakarak söylüyorum.

Sizin makina da kaptaki su buharlaşması yeterli gelecek mi? Benim bildiğim yumurtanın üzerine zaman zaman su püskürtülmesi böylece hem nemlenme hem de yumurtanın azcık soğutulması gerektiği!

Hım; birde yumurtayı çevirme işini nasıl yapıyorsunuz? Yumurtanın günde bilmem kaç kere çevrilmesi gerek.
Yine merak ettim makinayı ısıtmak için ne kullanıyorsunuz. Isıyı hafif üflemeli bir fan aracılığıyla yaymak yumurtalar için daha faydalıymış. Birde makine boşsa yumurtaları bir araya tıkıştırmaktan ziyade dağıtmak daha uygunmuş.

Çok bilmiş gibi konuştum:)
Bence en güzeli yavruların annesinin altında çıkması. Hadi kolay gelsin!

Unknown dedi ki...

D.M.T iki senedir kuluçka makinası ile her buldıysam okuyorum izliyorum normal kuluçka makinaları çok pahalı olguğundan çoğu hobici kendi el yapımı kuluçka makinası yapmaya çalışıyor.Bende kendi çapımca gördüğüm bigi bir makina yaptım.Bir çok arkadaş var bu şekilde makina yapan ve hepside memnun.Dediğiniz gibi nem olayı çok önemli.Bunun için içeriye nemin durumuna göre su dolu kaplar koymak gerek.

Isıtmayı iki tane ampulle sağlıyorum biri altta biri üste birde bilgisayar fanı var en üste temiz hava içiriye girmesi için içerdeki ısıyıda dağıtıyor.En alta iki tane içi su dolu kap koydum nem işinide bununla sağlıyorum.Şimdilik nemi ölçemiyorum nem ölçer geldimi görücez bakalım nem olayını yaşadığım yer konumu ile istenilen her şey çok zor bulunuyor.

Çevirme işini dıştan iki tane kol var onunla 45 derece olucak şekilde yapıyorum.Günde en az 3 kez çevirmek yeterli.Ben evde olduğum için istediğim kadar çevire biliyorum.Her beslediğimiz hayvan kendi civcvi çıkarmıyor bıldırcın keklik sülün gibi bundan dolayı makina daha üretken olur diye düşünüyorum.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrah başarısız olsan bile önemli degil.Nasıl olsa bir sonraki turda başarma oranın daha yüksek olacak. İlk turun bitmesine kaç gün kaldı, 21 günün dolmasını iple çekiyorsundur.İnşallah ilk turda her şey gönlünce olur.
Kolay gelsin.

Unknown dedi ki...

16 Gün kaldı Ali abi ilk gece uyku uyuyamadım arada bir bakıyorum salonda ışık yanıyomu diye çok heyacanlı oluyor.Bir ben değil çoğu arkadaşım merakla bekliyor sonucu.Şimdiden çok şey öğrendim bidahiki seferde biraz değişiklik yapıcam ozaman daha iyi olucağından eminim.