4 Mart 2009 Çarşamba

Adım adım bir canlının dünyaya gelişi


Pazar günü sabah 9,dan akşam 16,00, kadar elektirik kesintisi oldu.Bizim burada elektirik kesintisi sık olduğu için tedbirimi almıştım iyiki araba seyyarına iki ampul eklemiştim arabanın aküsünüde sökünce işimi gördü.Dijital ısı ve nem ölçerin kablosunu içiriye koydum akşama kadar nöbet tuttum.daha doğrusu termostad görevi yaptım.


Bu yumurtaların ikisi oluşmuştu biri ölmüş diğeri canlıydı acemiliğime dayanarak onuda ben öldürdüm ve çok üzüldüm.


Şubat 11 de koydugum tek yumurta makinanın yanından geçerken ses geliyor inanamadım yumurtayı elime aldım baktım civciv bagırıyor beni kurtar diye.Bende durumu bu işde daha profosyenel olan arkadaşıma anlattım.Yumurtayı aldım ğeçtim msn başına Adıyaman daki arkadaşım bana tarif ediyor ben uyguluyorum bu iş çok zormuş.Korkma diyo bana ama korkmamak eldemi sonuçta bir canlıya yardım ediyoruz.Adım adım bir civcivin düyaya gelişi,diyeceksiniz kendi çıksın kendi çıkamaya bilirdi bizim el yapımı makianalarda bazan bu sorunlar olabiliyormuş.Yumurtadaki ilk sesi duyduğumda bu mutluluğu anlatamam bambaşka bir duygu.



Gagasını çek Emrah diyor ama gel sen çek insan kıyımsız oldumu yapamıyor işde.Bu arada saat gece yarısını geçti.Amaliyat devam ediyor.








Yumurtanın bir gün daha beklemesini gerektiğini söylüyor uzman bizde bu şekilde makinaya koyuyoruz.İnşallah ölmez diyerek.Gece sabah olamakbilmiyor. Sabah bakıyorum ses geliyor ölmemiş bizim kisi Allah gece duvalarımı kabul etti çok dua etmiştim.Her şeyin ilki başka oluyor.



Eski akvaryumun içine aldım bizim ufaklığı.





Kalkmaya başladı yavaş yavaş şekerli su şırınga ile agızına sıktım artık kurtuldu sayılır.




Dimdik duruyor kerata.
Bu arada daha önceki yumurtalar neden çıkmadı diye soruyor arkadaşlar.Tamamen benim hatam oldu makinayı test etmeden yumurtayı koyarsan sonrada yeniden inşa edersen yumurta içinde iken çıkmaz tabiki.Birde başıma üzücü kaza geldi ikikez raflardaki yumurta döküldü ve kırıldı çoğu raflar olmamıştı sonradan yeni raf yaptık.Önümüz deki hafta çıkımlar devam edecek ben burada şunu görmüş oldum el yapımı makinalarda civciv çıkabilir ilk başda biraz acemilik oluyor insan gitgide usta oluyor.Daha önce makina yapan arkadaşlar sonra eksiklerini sen görürsün ve dah iyi olur diyolardı gerçekten doğru söylüyorlar.Arı gibi buda pratik yapmak şart yoksa okuyarak izleyerek her şey olmuyor.Allah izin veririse ince bir ayar çekmem gerek makinaya sonraki yumurtaların çıkıp çıkmaması bana ne yapıcağımı gösterecek.




12 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Emrah kardeşim, başarı düştüğü yerden kalkmasını bilmektir.... Yapılan hatalardan ders çıkarmak başarıyı hızlandırır.Kısa bir süre sonra çok fazla yumurtadan civciv çıkacak hadi kolay gelsin:)

Adsız dedi ki...

hadi rast gele emrah kardeş uykusuz geçen geçen gecenin sabahında mutlu olmak çok güzel bir şey olmalı herhalde her şeyde ilk ler önemli hadi hayırlısı ile gerisi gelir inşallah arı ve arıcı dostu KADIOĞLU

erbabarici dedi ki...

Dostum çalışmanın başarılı olması insanı mutlu eder inşallah daha iyiye ulaşacaksın kutlarım....

muratakın dedi ki...

Sayın Emrah:
civciv çıktığına sevindim.ısıtmak için koyduğun ampulu aha yukarı kaldır. yakın ve direk ısıtma olunca zarar veriyor. Saygılar.

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Emrah kardesim tebrikler.. 1 tanede olsa baslangic icin basaridir...diger civciv goruntulerinide sahsen beklerim...

E.ÇOKENGİN dedi ki...

Çabalarınızın boşa gitmemiş olduğunu görmek güzel kolaylıklar dilerim.Dünyaya yeni gelen canlıya hoş geldin der diğerlerinide bekleriz.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Emrah Bey.

Bir hayat mücadelesini kazanmak üzeresiniz ne güzel.Bu civcivin hayatta kalmasının size verdiği hazzı anlayabiliyorum.Her canlıyı kendi dünyası içerisinde değerlendirdiğimiz zaman onun hayati değerini anlayabiliriz.Bu tamamen bizim bakış açımızıa bağlı.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrahcım her şey el yapımı, hayattata her şey vardır. Kimisi derya hayatta olmaz diye, asıl öldükten sonra bir şey yapılamaz bunu bir anlayabilseydik.

Bende hatırlasan geçenlerde bu işi sormuştum durumlar ne oldu diye.Senin adına sevindim, Allah her şeyi diledğin gibi yapar inşallah.

d.m.t dedi ki...

Emrah bey; ne kadar sabırsızsınız? Zavallıyı zorla dünyaya getirmişsiniz.

Civcivler bazen yumurtanın içindende bağırır. Sonra yumurtayı delmeye başlarlar. Hatta annesi civcivin sesini bir kere duydu mu imkanı yok yumurtaların üzerinden kalkmaz:)

O kadar kan kaybından sonra yaşaması gerçekten mucize!Ancak henüz tehlikeyi atlatmış sayılmaz! Kız veya erkek eğer hayata tutunursa onu kesinlikle kesip te yemeyin. Bunu ona borçlusunuz; yaşadığı kadar yaşasın!

Yalçın Sezer dedi ki...

Emrah Bey merhaba,

Yaptığın çalışma kısmen benimde başıma geldi. Giresun dağlarında branşımda ders veremediğim günlerde bir köyde göreve başlamıştım. İlkokul öğretmenliği yapıyordum ve kümese aldığım bir kaç tavuk yöre ağzı ile gurk oldu yani kuluçkaya yattı. Bende de merak çok bir değil bir kaç tavuğu kuluçkaya yatırdım fazla yumurtamı koydum yoksa tavuk daha sonra bir yumurta dahamı yaptı yoksa başka bir tavuk dahamı yanına yumurtladı bilmiyorum tavuğun altında tek değil çift sayıda yumurta oldu. Tek olmalı imiş sayısı.

Daha sonra Şubat tatilinde İstanbula geldim geri döndüğüm gün gece tavuğun altında yavruları ses çıkarmaya başladılar. Sabahı zor ettim. Bir baktım yavuların yanında bir yumurta daha anne civcivler ile hareket etti. Ama yumurtadan ses çıkıyor. Bende senin gibi çok heyecanlandım ne yapacağımı bilemedim. Elektrikli bir battaniyeye sardım ve etrafına nemli bir bez koydum. Öğleden sonraya kadar içerden ses çıkardı ama ben dayanamıyorum. Benim gibi köydeki herkes. Kırmaya karar verdik kenarından yumurtayı ve aynı senin yaşadığın görüntüleri yaşadım bende. Kan bir çoğunu üzdü ama üzülerek söylüyorum ki biz senin kadar başarılı olamadık karın kısmı oluşamamış ve embriyonik gelişimini tamamlayamamıştı. Daha sonra ben Lisede embriyonik indüksiyon adlı konu anlatığımız sırada bu gelişim evrelereini öğrencilerime bu tip bir çalışma ile görsel olarak anlatabilme imkanı buldum.

Her yapılan çalışma bir diğer kapıyı açıyor. Çalışmalarınızda başarılar dilerim. Nice çalışmaların başlangıcı olacağına eminim. Kolay gelsin.

Yalçın SEZER
Uzman Bİyolog
www.sezerpetek.com

Unknown dedi ki...

Güzel ve değerli yorumlarından dolayı bütün doslara teşekkür ediyorum.Dünyada her şeyin ayrı bir güzelliği var bu da benim yaşadığım ayrı bir tecrübe ve güzellik,önümüzdeki günlerde çıkmasını beklediğim 20 ye yakın yumurta daha var.İnşallah onların çıkmasınıda sabırsızlıkla bekliyorum.Sağlıcakla kalın.

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Emrah kardeşim yapılan güzel yorumlara benim ekleyeceğim birşey kalmamış,ancak başarı dileklerimi iletmekle yetiniyorum,başarılar devamlı sizinle olsun,kolaylıklar diliyorum.