20 Mart 2009 Cuma

Karakovanımız Tamamlandı


Havalar çok değişken biranda ısınıyo sonra soğuyor.Güneş yüzünü az gösterdimi bizimkiler taşıya bildikleri kadar polen taşımaya başlıyolar kovanların önleri bile hep çiçek dolu.




Ben tarif ediyorum marangoz hanennin sahibi, Gökhan kardeşim,yapıma devam ediyor.Soba başında sıcacık yerde oturuyorum sağolsun arkadaşlar bana ellerinden geldikleri kadar yardımcı oluyorlar.Aralara deniz tutkalı sürüyor sonrada zımba ile birleştiriyor.



Gökay şimdilik zımpara işleriyle meşgul geleceğin marangoz adayı.Bir ev için ne gerekiyorsa hepsini büyük bir titizlikle yapıyorlar.Ayrıca ilçedeki çeşitli arımalzemesi satanlara kovan ve çıta yapmaktalar.Tabiki bu işlerden de anlamaları benim için büyük şans nasıl tarif ediyorsan o şekilde yapmaktalar.Kimi marangozlarda sen dersen de kendi kafasına göre veya baştan sağma yapıyolar.





Karakovanın son hali,sıra iyi huylu çalışkan,uysal ev sahiplerini yerleştirmekte.İnşallah sonuda iyi olurda zevkimize değer,gerçi bunun birde kardeşi var.Bu kovanın icadı olan abimizde maşallah çok iyi gidiyor bir aksilik olmasa yakında yanyana bahçede yerini alıcaklar.Hep bir karakovan hayalim vardı nasıl yapsam diye düşünüyordum patend,sahibi abimize çok teşekkür ederim.










Evimizin en küçük ve mahsum sakinleri.






Civciler gün geçtikçe büyüyorlar.Üç siyah,iki beyaz civcivimiz var şimdilik.Çok tatlı ve sevimliler yiyip içip uyuyolar.









Bizim diğer yaramazlar karınları doydu kardeş kardeş uyku keyfi yapıyorlar

9 yorum:

Unknown dedi ki...

evet emrah kardeşim hayalin gerçek oldu allah hayırlı uğurlu etsin vede içini iyi huylu bir oğulla doldurursun inşallah

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrah karakovanın hayırlı olsun. İçersi önce arı sonra bal dolar inşallah.
Civcivlerde her geçen gün çogalıyor.
Yeni sezonunda hayırlı olur inşallah.

muratakın dedi ki...

Sayın Emrah:
Geniş kapsamlı yazını okudum.
acaba civcivler sizin kuluçka makinesinin ürünümü?

Unknown dedi ki...

Asım,Ali abi çok teşekkür ederim.

Murat hocam evet civcivler benim yaptığım makinadan çıktı.

d.m.t dedi ki...

Ben kara kovan yapmam!
Neden dersen; beyaz kovan yapacağım da ondan:) Kovanını güle güle kullan!

Civcivlerde başarı artmış; ama tamamı çıkmamış sanırım? Birde şu kanatları çıkmış olan beyaz civciv; sezaryanla doğan civciv mi?

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Emrah kardeş,içindeki sevgi ve çaba hiç eksilmesin.Karakovanın güzel olmuş.Önce arı ile sonra balla dolsun.Karakovana arı koymadan önce mum erit,içine dök bezle sürersen arı mum kabartmaya çok çabuk başlar,selamlar

Unknown dedi ki...

Vecdi abi,tavsiye ve önerin için çok teşkkür ederim.İnşallah önce arı sonrada balla dolar.

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim sayın d.m.t hepsi sezaryan ben yardım ettim yoksa zor çıkardılar.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Karadeniz,çalışmalarınız mükemmel gidiyor,dört koldan,uğraşılarınızın sonucunda tüm istekleriniz yerine gelmesi dileklerimle,kolay gelsin.