22 Mayıs 2009 Cuma

Anmasak yol da kalıcakmış...




Yol kenraındaki bir akasya durdum arabayla baya bir izledim hiç arı göremedim.Arılar için biraz dahamı açmalı yoksa arılar bahçe çiçeklerinemi gidiyor ne anlamadım bununda.



Bizim evin karşı yamacında derekenarın daki akasya ağaçları.Bir hafta ancak oldu açalı.


Hemen evin önündeki akasya ağacı balkondan takip ediyorum ama hiç arı göremiyorum acaba yeni açtığındanmı ne anlamadım gitti.
Kütükkovan oldu metrobüs içini petekli çıtalarla doldurdum ve beslemeye devam ettim.Bir ara ana arıyı da görmek nasip oldu.İki çerçeve yavru ve altı çerçeveyi sarıyordu mevcut.Görenler şaşırıyor bizim metrobusü.



Metrobusun ilk başlardaki hali.


Eski bir kovanı kütükkovana göre kestim ve ekledim.Tabi bu fikir Rizeli arıcı Salih abinin fikriydi nede olsa Rizeli düşüncesi çok hoşuma gitti.Ama ben kovanı ayırmaya fırsat bulamadım.






Bloğların birinde görmüştüm çıkan oğul yükseğe konmasın diye su tutuyorlardı.Bende bu görevi anneme verdim.Biz geçkaldık heraldeki yine çıktık armut ağacına.Yinede fazla yükseğe konmadı.
Sabah dış kapı açıktı bende civcivlerle ilgileniyordum.Birden bir ses kulağıma geldi dedim ne oluyoruz dolumu yağmurmu bir bakayım etraf arı dolu.



Tabi acemi olunca telefon desteği almak gerek bu oğulu başka bir kütükkovana koyucaktımki telefondaki ses yok koyma normal kovana al ilerde ana arılarını bundan çoğaltırsın.Bizde arı bakanının dediklerini dinledik normal kovana oğulumuzu aktardık.Geçen akşam soruyordu arı bakanı ne oldu Emrah oğul felan yokmu millet oğul topluyor diye bende abi şuanda öyle bir yaramazlık yok dedim.Anmasak yolda kalıcakmış kütükkovan ilk oğulu verdi hadi gözümüz aydın.Benim gördüğüm ilk oğulmu bilmiyorum geçen senede saat 9 ile 10,00 arası çıkmıştı tam bizim evde olduğumuz saat.


Yeni arıcı arkadaşım Necati,kendisi bir kaç defa daha oğul almış serbet verdiyo hemen girsin kovan,ben diyorum hızlıca silkele yok diyo şerbet ver arılar kaldı iki arada inat adam illa dediğini yapıcak.İşin şakası bir yana bana her zaman yardımların dolayı çok teşkkür ediyorum kendisine.Allah herkese böyle bir arkadaş nasip etsin.En sonun da oğulu silkeleyerek yerine yerleştirdik.



Hey mubarek sanki kiraz salkımı gibi oğul almak baya zevkli ve heyacanlı oluyormuş bee.Dün öyle üsten bir bakmıştım kütüğe ek den hiç çıta çekmemiştim arıda hep örtü bezine yumak olmuştu halnuki içerde boş ham petekler vardı.Oğul vermez diyorduk ama yine oğula kaçtı.

Ara,dan bir saat geçti dedim ana arıyı bir göreyim nerde görmek mümkün değil arı salkım içinde içerdeki fazla mumları aldım ve kapadım.Beş çerçeveye yakın arısı var metrobusden birde kapalı yavrulu çerçeve aldım.Çerçevelerin hepsine baktım ekde hiç günlük yumurta göremedim ana memeside umarım kütüğün içinde vardır.

5 yorum:

Unknown dedi ki...

emrahcım allah hayırlı uğurlu etsin nice nice oğullar alasın inşallah

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Karadeniz akasyalar konusunda bende aynı tereddüt içindeyim,biryerlerde aksaklık var neticede randıman yok gibi geliyor,oğulunuz hayırlı olsun,sizin için güzel macera olmuş.Herşey gönlünüze göre olsun,sevgi ve saygılarımla.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

oğulun hayırlı olsun emrah kardeşim
evet oğulun zevki başka, bende özellikle bu zevki tatmak için arılığımda sepept kovan düşünüydrum,

her şey gönlüne göre olsun.Allaha Emanet ol.

Unknown dedi ki...

Asım abi teşekkürler.


İlhami abi bende anlamadım bundan bir şey her taraf aksaya arı nerdeyse hiç yok bu gün gördüm biraz eski arıcılar daha iyi bilir tabiki.

Zafer abi çok sağolasın inşallah sepet kovanın hayırlı olur sende bolca oğul alırsın saygılar.

karadenizli dedi ki...

eeeeeeeeeeeee