28 Mayıs 2009 Perşembe

arıları naklettik en sonunda


Fazla kovanım olmadığından eğer oğul atarsa buna girsin ağaç tepelerinde uğraşmayalım diye tuzak olarak Veci abinin gönderdiği karakovanı kümesin üstüne yerleştirdim.Ben bakıyorum uzaktan Mustafa abi bu nedir diye inceliyo.Yaklaştım bu ne güzelya nerden aldın bunu dedi tabi durumu anlattık.



Musatafa abi,bizim köyden 26km rakım 836 Kahraman köyünden arıları bizim köy de kışladı.Bu gün öğle üstü geldi benim arıları baktı.İçlerindeki en zayıf arıyı beğendi nedeni ise arının renginin siyah oluşundan.Sarı arı mı yoksa arın siyah arımı muhabbeti aldı başını gidiyor.İşin garip yanı ise daha hiç arısı olmayanlar bile hemen bir arı mevzusu geçse soruyorlar sarı arımı,siyahmı uyuz oluyorum bu soruya arıcılıkla alakası olanlar sorsa bir şey demicem.



Ve marangoz arkadaş geldi diyor mustafa abi bu kovanın biraz daha büyüğünden yapcaksın usta olurmu olur diye anlaşılıyor.


Gündüz arıların içeri girmesini beklerken eldeki mumları takmaya yardım ettiler bana babamla beraber.






Yardımlaşmak çok güzel hemencek bitiyor işler.Ben telleri çekiyorum Mustafa abi geriyor sonrada mumları takıyoruz.Mumlara aklı karıştı dedi bu mum nası dedim bu mum sıcak mum muş bende bilmiyor dum internetteki arkadaşlara sordum bana bunu önerdiler.Mumları çok beğendi daha önce hiç görmedim bende bundan bitane deneeceğim bakalım soğuk mumla arasındaki fark olucakmı.Bu arada ben internetdeki okuduklarımı anlatıyorum Mustafa abi şaşırıyor diyorum abi ana arı üretiyomusun yok nasıl olcakki şöyle şöyle diyorum aklına yatıyor kendisi ana değişceği zaman kafasını koparıyomuş kovandakinin tamam.Edme diyo şu ana arı üretme işini öğrenelim eğer olursa ben saf kafkas üretirim olabilir diyorum.Bazı değerli arkadaşların çok kulakkalrı çınlamıştır.Burda milet diyo bildiğinide söylemiyo arıya bizim hiç bi şey öğrenme imkanımız yok senin sayende diyo inaşşalh abzı şeyleri öğreniriz diyo bende elimden geleni yapmaya çalışırım diyorum muhabbet devam ediyor.
Arıların ağızları kapandı akşam ezanından sonra yolculuk başladı.Benim 4 arı ve Mustafa abinin üç arıyı koyduk arabaya arkadaşlarla yola çıktık dijital makinam kırıldığı için telefonlada gece resim çekmem imkanasız resimleyemedim ama eğlenceli yolculuk oldu.




Köye vardığımızda benim arıları düz bir yere indirdik ve biraz sakinleşip ağızlarının açılması için muhtarlık binasında konakladık biraz çay molası anlıcanız.Muhabbet arıcılık üstüne devam ediyor.




Kütük kovan merakı buradada sürüyor Kızıl ağaçtan yapılıcak olan bir kovana son ince ayarları yapılcak.





İlk önce ağacı iki parçaya bölmüşler sonrada içlerini keserle oymuşlar.




Parçalanmış halleri ince işleri için arabaya konulup Necati arkadaşımzın marongoz hanesine geldi kütükler.Arı götürdüğümüz yer çok güzel tabiyatı dijital makinam geldiği zaman gündüz gittiğimde resimleryip yayınlarım

Yorum Gönder