31 Temmuz 2009 Cuma

Sezon Finali...!


Arıların bekcisi kulede nöbette yerini almış.



Kışlık ihtiyaç ılhamur çiçekleri toplamış kuruması bekleniyor.Arılar nektarından insanlar çayı ve balından faydalanıyor.




Nerdeyse yirmi gündür arıların üstünden sis duman yağmur eksilmedi.Ara ara güneş çıksada arılar hazır balı götürdüler.Bizde fırsattan istifade kalan balları alalım dedik.Yoksa onlarda gidicekti.Daha önce baktıgımızda çerçeveler çok ağırdı şimdi ise bir kovanda beş çerçeve kupkuru olmuş.

Ve maraton başladı alınan ballar arabaya nakledilmeye başlandı arıların arabaya girmesi zor.


Mustafa abi ilk çıtaları babama teslim etti ikinci sefere geliyor kovan sayısı az olunca kolay çok olsa baya yorucu olucak.










Polenle buluke olmuş çıtalar bu kovanımız ana arısız kaldı.Bu kovana şimilik bir ana arı verdik ilerde değiştirmek şartıyla.


Halkalar tam dolmadı tabiki bu benim hatamdan kaynaklandı bence ana arıyı ayırmıştım bu kovandan ana arı ızgarası koymamıştık ballığa yumurta atınca ayırmak zorunda kaldık.Anasız kalınca petek ötmeyi bıraktı arılar bu şekilde kaldı bizim kasnaklar.





Benim petekler Mustafa abi ve oğulları tarafında süzüldü bende sırlarını aldım işlem tamam.Akşam bir fırtına ile dağdaki arılarımız eve geldi.Yollar sele gitmişti elektirikler kesildi.


Arılarımın yeni yeri girişleri daralttım iyice yağmaya karşı.İki kovan baktım bu gün ortalık karıştı hemen kapadım en çok yağma beni korkutuyor.Baştan ikinci kovanım küçük çerçeveli içinde bu senenin oğulu var kapak tam kapanmıyormuş baktım arılar kapagın kenardan giriyor bir çıtayı götürmüşlerdi yağmacılar.Üstüne çuval koyarak tekrar kapadım şimdi giremiyorlar umaraım kurtarırız.






Kütüğün ilk oğulu ve ana arısı 20 çıtaya yakındı ikiye böldük dağdan getirmeden.




Böldüğümüz kovandan ana memeleri dikilin bir çıta.Yiyeceği hiç kalmamış nerdeyse bu akşam serbet vericem tekrar.Kısacası böyle bir sezonda geçti şimdilik kendi yiyecek kadar balımızı aldık kendi mahsulumuz güzel oluyor yorgunluk çıkıyor.Arıları bir düzene koydumu ancak rahatlarım yinede kışa hazırlanmalı artık.

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Emrah kardeşim hasatın bol ve berekli olsun,resimler ise
çok güzeldi paylaşım için teşekkürler.
selamlar saygılar.

Ballı Baba dedi ki...

Emrah hasadın bereketli olsun, Allah güle güle yemek nasip etsin. Gelecek yıla şimdiden daha sıkı hazırlanmalısın, sıhhat ve mutluluklar dilerim ...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Emrah,Giresunda bir hafta içinde meydana gelen afetten dolayı tüm Giresun lulara geçmiş olsun.Hasadın bol olsun ,saglıcakla kalın.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrah bunada şükür ya kalan ballarıda arılar yeseydi demi::))
Sen daha yenisin daha şimdiden bir çok arıscıyım diyeni begenmiyorsun. İnşallah iyi bir sezon yakalarsın ve bala doyarsın demekten başka ne diyebilirimki.Seneye daha iyi olacaksın bundan eminim, kolay gelsin.

Unknown dedi ki...

Öncelilkle arkadaşlar iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

Ali abi evet bunada şükür hiç bal alamayanlarda var.Sağlık olsun gerisi hal olur.Ben daha yolun başındayım öğrenecek çok şey var eski arıcılardan her geçen sezon benim için tecrübe olacak ömrümüz yetiğince tabiki.

d.m.t dedi ki...

Emrah bey; balınız afiyet; şeker olsun:)

İnşallah ileride çoook çok ballarınız olur!

Arılara iyi bakın; bu arada kendinize de iyi bakın:)
Selamlar!

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim Demet hanım.

Hasan ÇINARLIK dedi ki...

selam emrah***

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

selamünaleyküm Emrah kardeşim,

hasadın bereketli olsun. Az çok deme insanın kendi ürettiği bir ürünü elde etmesi güzel. Ayrıca arıyı uzaktan görünce kaçan bir çok kişi varken bu işi başarman ve bir hayli yol alyman takdir edilecek bir şey inanıyorum her sene daha iyi olacak

Allah yar ve yardımcın olsun