25 Eylül 2009 Cuma

UZUN BİR ARADAN SONRA MERHABA

Uzun bir süredir bilgisayardan kaynaklanan sorundan dolayı blogger sayfamın kumanda paneline ulaşamıyorum...
Bu nedenle dostlarla paylaşım yapamadım...
Bu gönderiyide Hasan hocam sayesinde gerçekleştirmiş bulunuyorum...
Arılarımda bugünlerde neşeli bir çalışma görülüyor..
Bahar günleri gibi polen taşıyorlar...
Yavru durumu çok güzel...

Sanki polen taşımak için yarışıyorlar..

On çıta arılı bir kovan...

Arıların çalışmasına ait video görüntüsü...


Civcivler büyümeye devam ediyorlar..








4 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Emrah arıların durumu iyi gözüküyor.Kekliksiz kalıpta tavuklara dokunmayasın.Av sezonuna beklerim.Saglıcakla kalın.disgr

Ballı Baba dedi ki...

Emrah kardeşim, arayı bu kadar uzatmaaaaa. Tavukların süper, arıların polen depolaması demek bu kovanda kışı çok rahat bahara çıkacak arıların yetişmesi demektir. Bu kadar güzel polen gelen yerde ana arı süper yumurta atar kiii... buda genç nufusla kışa giren arının bahara çıkma garantisi demektir. Bal kemerlerinide şurupla tamamlamak şartıyla tabiki...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrah 10 çıtalı arı süper duruyor. Senin bölgende böyle güçlü arı olduguna sanmıyorum. İnşallah bu arıya bir şey olmazsa bu arıdan bahar balı alacaksın. Arı kışa nasıl girerse baharada biraz nufusu azalsada güçlü çıkıyor.

Şu an bunu tam kavrayamadık, son bahara arıyı kurak mevsimde kek vererek güçlü sokmak gerekiyor. Henüz buda anlaşılmadı, yazın kek verin diyorsun karşı çıkanların ilk dedigi kovanın balı var. Peki Almanyadaki arılar aç oldugu için mi kek veriyorlar. Bizde hala sonbaharda kek verenler var, son bahardaki kek salkıma girecek arıların çogunu yorup ömrünü tüketecektir, sen işi çözmüşün kolay gelsin. Hoşça kal.

Unknown dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Benim arılarımın durumu genelde iyi balını alır almaz kek verdim ve ilacını yaptım.10 çıta olan arım meşhur kütüğün ik oğulu karniyol f2 ondan böldüğüm ise 7 çıta çok iyi geliştiler maşallah.Bunlardan kapalı yavru alıp diğer kovanlarıma takviye yaptım eğer yapmasam dahada güçlü olurdu gibime geliyor.