31 Mart 2010 Çarşamba

Arılarda gelişme devam ediyor.

Karniyol melezi diğer arım 8 çıta şuanda balı fazlasıyla var.Verdiğim ham peteği şişirmiş yavruyuda basmış.
Verdiğim ham petek üst kenarları bal dolmuş.Orta kısımlar yumurta ile dolmuş, maşallah.


Çerçeveleri tamamlayıp kovanı kapadım 10 çerçeve ful artık.İkinci katı ne zaman çıkarız bakalım.

Kata çıkan karniyol melezi arımız tam gaz gidiyor.Dışardan iyi bal geliyor bu sıralar.Armut,taflan çiçekleri çok şimdilik.Üsteki 6 çıtanın 4 tanesi yavrulu.
Çok bilmiş bir arıcı hemşerim yorum atmış karniyol bizim bölgede olmazmış ölürmüş.Geçen sene bu zamanda geldi bu arı şimdi bende 4 tene 1 tanede bir arkadaşıma hediye ettim çıkan oğullardan 5 tane.henüz hiç biri ölmedi.Gerçi meşhur kütüğüde ölsün diye bekleyenlerde vardı,
hala yaşıyor.Hemşom her nedense adını yazmaya cesaret edememiş bende öyle adamların yorumunu yayınlamam.Ben arıcıyım demiyorum arıcı olmaya çalışıyorum eski arıcıların ne dediği beni bağlamaz yenilikler ayak uydurmak gerek.



Kafkas ana arımız 6 çıtada 3 çıtası yavrulu şerbeti verildi.Kata çıkan arımdan 1 çıta kapalı takviye vermiştim daha önce, kestaneye yetişecek artık.


5 yorum:

demircioğlu dedi ki...

maşallah, allah bereket versin, güzel gidiyorsun :)))

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Emrah kovanların hepsi inşallah bu düzeyde olur,emeklerinin karşılığını fazlasıyla alırsınız.Kolay gelsin.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Emrah,bir ata sözü var başkasına ölüm isteyeceğine, canan saglık iste.Olmaz diyenlere bu ata sözünü hatırlat.Bir müddet sonra senden arı isteyeceklerdir.Saglıcakla kalın.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrah maşallah çok güzel bal akımı var. Peteklerde güzel ağarma başlamış. Bu agarma bal geldiğinde olur. Güçlü kovanlar balı buldumu hemen geregini yapıyor, zayıflarda cebelleşir durur. Bunu zaman içinde hep birlikte görecegiz. Kal sağlıcakla.

Unknown dedi ki...

Demircioğlu sağol.

İnşallah ilhami abi her şey gönlünce olsun.

Vecdi abi zaman her şeyin ilacı diyelim zamanla her şeyi görüceğiz.

Ali abi çevrede çiçeklenme ve hava güzel bal gelişi de iyi,baldan ağırmış petekleri görmek çok güzel.