28 Mart 2010 Pazar

İlk katı atmak nasip oldu...!

İlk katı Cuma günü akşam üstü atmak nasip oldu.Meyva ağaçları çiçeklenmeye başladı. Karniyol melezi ana arımız şişen peteğe yumurtayı basarken yakaldık.Eğer bu kovana kat atmasaydım ana arının yavru atmaya yeri kalmıyacaktı.


Cuma günü akşam arıya baktığımda çıkan yavruların yerine bal bastıklarını görünce biran önce kat atmam gerektiğini anladım.Bizim burada sorsam arıcılara bu zamanda kat atılmaz arıyı üşütürsün diyolar.Ben onlara değil sanalda öğrendiklerimi uygulamaya devam diyorum.Bu kovandaki 8 çıta yavrulu duvar çıtalar sadece ballı başka bir kovandan bir ballı çıta aldım.Alta 2 ve 9 ham mum verdim ordaki yavrulu ballı çıtaları yukarıya aldım.Üstede iki ham mum verip kapatmıştım.Bu gün yogunluktan akşam üstü tekrar baktım.Sağdan ikinci çıtayı şişirip yumurtayı basmış ana arımız.Diğer ham mumuda şişirmek üzereler.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Tebrikler Emrah tam gerektiği gibi
müdahale etmişsin,gerektikcede temel petekli çıta verirsin ikinci kata,maşallah böyle devam et,balın ve arın bol ve bereketli olsun.
selamlar saygılar.

Unknown dedi ki...

Sağol Mehmet abi,öğrendiklerimizi elimizden geldiğince en iyisini uygulamaya çalışıyorum.Sağlıcakla kal.

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili kardeşim inşallah hep bu şekilde devam eder arılarının gelişmesi,tüm güzellikler sizinle ve herşey gönlünüze göre olsun.

Kenbiloğlu dedi ki...

Emrah,

bizim memlekette bu zamanda kat maşallah tek kelimeyle bol bal alırsın inşallah kolay gelsin

memlekete selamlar

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Emrah Bey.

Doğru bildiğin yolda devam edeceksin.Benim dayım 37 yıllık arıcı ama hala 35 yıl öncesinde.Ne anlatmaya çalışsam geri tepti.İyisimi onu kendi haline bıraktım.Belki birgün aradaki verim farkını görür de gelir.Yoksa kendi bilir.

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar hepinize selamlar,iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.Her şey gönlünüzce olsun.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Emrah,hayırlı olsun.Kovanların balla dolması dileğiyle.Saglıcakla kalın.